Sari la conținut

Colecţia cuprinde cristale prelucrate sub formă de baghete faţetate dintr-un tip mai neobişnuit de serpentin originar din Africa, Zimbabwe, numit „Piatră Leopard”.

Faţă de serpentinul obijnuit, varietatea leopard are un conţinut mai bogat în olivină (peridot), rezultat din transformarea dunitului prin metamorfism în serpentin. Numele de leopard este atribuit datorită incluziunilor negre de magnetit sub formă de pete în corpul măsliniu al serpentinului.

Faţetarea este în 6 feţe, cristalele fiind dublu terminate sub formă de baghete alungite între 6 şi 11 cm.

Afișez toate cele 18 rezultate

Filtrează»

Colecţia cuprinde cristale prelucrate sub formă de baghete faţetate dintr-un tip mai neobişnuit de serpentin originar din Africa, Zimbabwe, numit „Piatră Leopard”.

Faţă de serpentinul obijnuit, varietatea leopard are un conţinut mai bogat în olivină (peridot), rezultat din transformarea dunitului prin metamorfism în serpentin. Numele de leopard este atribuit datorită incluziunilor negre de magnetit sub formă de pete în corpul măsliniu al serpentinului.

Faţetarea este în 6 feţe, cristalele fiind dublu terminate sub formă de baghete alungite între 6 şi 11 cm.

Piatra Leopard şi Originea

Materialul brut a fost extras din unele mine artizanale din apropierea oraşului Nyanga şi este una dintre rocile folosite în mişcarea artistică Sculptura Shona, recunoscută în întreaga lume pentru superbele sculpturi.

Pentru tribul Shona (tribul majoritar în Zimbabwe), cât şi pentru mişcarea artistică, această artă reflectă asocierea spirituală şi culturală cu pământul. Sculptura din următoarea imagine reflectă relaţia spirituală cu acesta pe care-l consideră mama tuturor fiinţelor.

Sursă imagine Shona Sculpture of a Mother and Her Two Children, artist necunoscut, dimensiuni H 23 x W 12 x D 10 cm, Watford Museum.

Pentru ei, scopul sculpturilor este să descopere „spiritul din pietre” şi o fac prin a vorbi cu acesta în timp ce sculptează piatra.

Atât pentru ei, cât şi pentru alte civilizaţii vechi, pietrele şi cristalele au fost folosite în diferite moduri  în căutarea conexiunii cu natura subtilă a lumii sau pentru exprimarea acestei conexiuni. Iar serpentinul, metafizic, este puternic asociat cu pământul, în special cu facilitarea conexiunii şi comunicării cu acesta. Proprietate pe care consider că o oferă.

Experienţă cu baghetele de serpentin

În timp ce fotografiam baghetele faţetate, pe lângă o inexplicabilă stare de calm, natura subtilă-mi era atrasă către pământ, în special către zona de origine a serpentinului din colecţie.

Am luat o pauză de la fotografii şi ţinând acest exemplar în mână m-am abandonat în tăcere spiritului.

Baghetă Serpentin - Piatră Leopard

Bagheta de serpentin, piatră leopard originară din Zimbabwe, extras din micile mine artizanale din apropierea oraşului Nyanga.

Atenţia mi-a fost atrasă spre pământ ca şi fiinţă şi asupra relaţiei mele cu acesta. Consider că orice fiinţă care-l locuieşte are această relaţie.

Un fior a intrat în mine prin baza coloanei şerpuindu-se în jurul ei până în centrul capului. În acest moment coloana vertebrală a radiat un curent electric, energetic, în tot sistemul nervos, fizic l-am simţit ca şi “fiori pe toată pielea”. Propagarea nu a fost instantă, ci a avut o viteza care mi-a permis să o urmăresc şi să mă pregătesc pentru ce a urmat.

Ajungând la periferia sistemului nervos, a generat în jurul pielii o aură albicioasă, semitransparentă, aproximativ 2-3 cm grosime. Într-o fracţiune de secundă atenţia a fost atrasă spre centrul capului care a explodat într-o lumină orbitoare albă. Deşi eram cu ochii închişi a trebuit sa-mi închid şi ochii “metafizici”. Explozia a lăsat în urmă un tunel prin care am fost proiectat în faţa unei fiinţe planetare. Şocul a fost atât de puternic încât am tresărit. Am încercat să refac legătura, dar mintea-mi era prea şocată şi nu …tăcea.

Baghetele de serpentin din colecţie

Majoritatea serpentinului leopard care pleacă din Zimbabwe este sub formă de sculpturi a curentului Shona sau brut. Datorită diferitor intenţii personale generate anul trecut din cauza baghetelor de masaj leopard am reuşit să-mi procur acest lot de baghete dublu terminate.

Sunt faţetate în 6 feţe şi şlefuite într-un atelier din Madagascar. Când le-am primit am observat pe unele dintre ele că au o peliculă transparentă subţire, se observă şi prin poze. Nu ştiam ce e, astfel că am întrebat.

În atelierele din Madagascar se foloseşte în procesul de şlefuire ulei. Problema este că la rocile poroase, cum este şi aceasta, rămâne ulei în pori. În timp acestea devin lipicioase şi încep să „transpire” uleiul, devenind chiar urâte.

Dealerul de la care le-am cumpărat le curăţă de ulei cu ajutorul unui solvent (nu reţin numele solventului, dar ceva asemănător cu acetona) şi stone sealer (sigilator de piatra) diluat. Solventul îndepărtează uleiul, iar sigilatorul de piatră acoperă porii, sigilând astfel piatra. Se foloseşte şi în tratarea pietrelor decorative în construcţii pentru a fi mai rezistente şi pentru a nu permite depunerea prafului prin pori.

 

Pe vârful din dreapta se poate observa o strălucire mai difuză datorită peliculei rezultate în urma procesului de curăţare şi sigilare.

Ca şi efect asupra cristalelor, nu se mai depune praf prin pori şi îşi păstrează frumuseţea, luciul şi culoarea.

Ca şi efect „negativ” poate fi considerat un tratament adus pietrei şi pentru unii colecţionari poate fi un aspect neplăcut.

După discuţia cu el am fost dezamăgit şi am lăsat cristale deoparte o perioadă. Fotografiindu-le mi-am amintit ce m-a atras la ele, iar frumuseţea şi experienţa oferită au şters dezamăgirea.